تحقیق در مورد مدیریت دولتی کشور استرالیا

 

تحقیق در مورد مدیریت دولتی کشور استرالیا

تحقیق در مورد مدیریت دولتی کشور استرالیا

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – پیشینه تاریخی کشور استرالیا: پیشینه تاریخی تلاش برای دستیابی به سرزمین های ناشناخته در جنوب خاوری آسیا و نیز اقیانوسیه به هزاره نخست پس از میلاد باز می گردد. در این دوره هندوهای بودایی هند اقدام به استعمار جزیره های اندونزی و فراتر از آن کردند .
دولت استرالیا: پارلمان استرالیا که قوانین کشوری را وضع می کند از دو مجلس تشکیل شده است مجلس نمایندگان و سنا. اعضای هر دو مجلس مستقیما از طرف مردم در انتخابات فدرال انتخاب می شوند. حداکثر دوره مجلس نمایند گان سه سال است حداکثر دوره سنا شش سال است. انتخابات فدرال برای مجلس نمایند گان اغلب با انتخابات نیم سنا بطور همزمان برگزار می شود. مجلس سنا ۷۶سناتور دارد ۱۲ نفر از هر یک از شش ایالت و دو نفر از هر یک از شهرهای بزرگ پایتخت استرالیا و شهر شمالی. در مجلس نمایندگان شمار کرسی ها برای هر ایالت بستگی به جمعیت آن دارد.

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – استرالیا یک دموکر اسی انتخاباتی است یک سیستم دولت پارلمانی که در آن شهر وندان استرالیای می توانند مشارکت کنند و نظرشان را ابزار کنند. این سیستم بر مبنای سنت های دموکراتیک است و بردباری مذهبی و آزادی اجتماعات را تشویق می کند نهادها و موسساتی که در قلب دولت ملی استرالیا است خصلت های مشترک زیادی با رسوم دولت های انگلیس وآمریکایی شمالی دارد .
قانون اساسی استرالیا: در روز اول ژنوایه ۱۹۰۱ وقتی که قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد استرالیا به عنوان یک کشور فدرال تشکیل شد. قانون اساسی چارچوب عملکرد دولت ملی استرالیا راتعیین می کند. قانون اساسی می تواند اصلاح شود ولی تنها با تایید رای دهندگان در یک همه پرسی سراسری مبتنی بر قانون اساسی صورت گرفته باشد هر اصلاحی بایستی با اکثریت دوگانه تصویب شود اکثریت رای دهندگان در سراسر کشور و همچنین اکثریت رای دهندگان در اکثریت ایالت ها {حداقل چهار ایالت از شش ایالت}

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – دولت محلی : نهاد تصمیم گیری دولت های محلی معمولا به عنوان انجمن شهر شناخته می شود. انجمن ها توسط دولت های ایالت تشکیل شده اند تا مر اقب نیازهای ویژه یک شهر یا جامعه محلی باشند نمایندگان مردم که انجمن شهر راتشکیل می دهند به عنوان عضو انجمن شهر خوانده میشود رئیس انجمن شهر، شهردار نامیده می شود . مسئولیت های دولت محلی شامل تعمیر و نگهداری جاده ها ، جمع آوری زباله ، مقررات سا ختمانی و تقسیم سرزمین ها ، بهداشت عمومی ، و تسهیلات تفریحی مثل استخرهای شنا می باشد .

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – دولت ایالتی : هر ایالتی پارلمان خودش را دارد که نهاد تصمیم گیرنده مربوط به دولت ایالتی است همه پارلمان های ایالتی، دارای دو مجلس هستند. نمایندگان منتخب پارلمان های ایالت معمولا به اسم عضو شناخته می شوند اعضای مجمع قانون گزاری، اعضای مجمع مجلس ، رهبر ایالت وزیر ایالت اول خوانده می شود . مسئولت دولت ایالت و شهر شامل قانون و نظم ، امور مصرف کننده ، بهداشت آموزش جنگلداری و جاده های اصلی می شود.
اقتصاد: استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصاد متکی بر بازرگانی و کشاورزی است محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه ، غلات و گوشت است این کشور معادن فراوانی دارد شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند . بنابر گزارش بانک جهانی ، این کشور درسال ۲۰۰۵ از نظر تولید ناخالص داخلی در رده پانزدهم جهان قرار داشته است و نیز اساس گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد ، استرالیا از نظر شاخص توسعه انسانی درسال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته دنیا به حساب می آید .

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – سیاست و حکومت: استرالیا کشوری است که از مجموعه کشورهای مشترک المنافع که دارای حکومت پادشاهی مشروطه است و بالاترین مقام سلطنتی بریتانیای کبیر یعنی ملکه الیزابت دوم ملکه این کشور نیز به حساب می آید . جانشین ملکه در این کشور فرماندار کل استرالیا است که وی نیز به نوبه خود فرمانداران ایالت های این کشور را تعیین می کند . هر چند فرماندار کل بر طبق قانون اساسی ، از اختیارات فراوانی برخوردار است اما در عمل شخص اجرایی اول در استرالیا نخست وزیر است که طی یک فرایند دموکراتیک انتخاب می شود را تشکیل می دهد در استرالیا ابتدا نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند . رئیس حزبی که بیشترین نفرات انتخاب شده را در مجلس داشته باشد به عنوان نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت می شود دولت استرالیا از سه شاخه تشکیل می شود قانون گذاری، اجرایی و قضایی . پارلمان استرالیا: از دومجلس تشکیل شده است . مجلس سنا و مجلس نمایندگان.

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – دادگاه عالی استرالیا: نیز قدرت والای قضایی را در این کشور در اختیار دارد. راز کشور استرالیا چیست؟ استرالیا درسال ۲۰۰۶ سومین کشور توسعه یافته دنیا از نظر شاخص انسانی محسوب میشود . استرالیا کشوری پهناور با آب و هوای متنوع و منابع زیرزمینی سرشار است . که با تکیه بر توانمندی های خود در زمینه کشاورزی و دامپروری توانسته است در صحنه اقتصاد بین المللی جایگاه بین المللی مطلوبی بدست آورد . استرالیا از دسته کشورهایی با اقتصاد آزاد می باشد و متوسط سرانه در آموزش از کشورهایی چون انگلستان فرانسه و آلمان بیشتر است کانال سوئز نقش موثری در اقتصاد استرالیا دارد. زیرا از طریق این مسیر مواد اولیه چون پشم و گوشت به بازارهای اروپا راه می یابد. اقتصاد استرالیا تا قبل از جنگ جهانی دوم وابسته به تولید مواد خام و صدور آن به خارج بود و پس از آن اتکای اقتصادی استرالیا به تولید فرآورده های کشاورزی کاهش یافت. گرچه هنوز این کشور از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنند گان فرآورده های کشاورزی است . کشور استرالیا درسال ۲۰۰۹ با تولید ناخالص ۸۱۹ میلیارد دلار ، بر اساس گزارش بانک جهانی در رده نوزدهم جهان قرار گرفته است و درسال مثابه ایران با تولید ناخالص ۸۷۶ میلیارد دلار در رتبه هفدهم جهان بوده است . متوسط سرانه درآمد هر فرد استرالیایی ۳۸۵۰۰ دلار و هر ایرانی ۱۲۹۰۰ دلار بوده است . استرالیا یکی از کشورهایی است که در ده های اخیر به سمت توسعه صنعتی و پیشرفت اقتصادی حر کت کرده است و در این میان، سیاست خارجی واقع گرایانه این کشور نقش بسیار مهمی در این روند داشته است . دستگاه سیاست خارجی دولت لیبرال استرالیا که در سال ۱۹۹۷ جایگزین حزب کارگر گردید شدیدا به دنبال گسترش مذاکرات چند جانبه اقتصادی است که در آن منافع این کشور هر چه بیشتر تامین شود استرالیاکشوری ثروتمند با اقتصادی مبتنی بر توان بخش خصوصی و تولید داخلی نسبتا بالاست . بر اساس آمار ۲۰۱۳ مردم استرالیا از نظر میزان متوسط ثروت پس ازسویس ثروتمندترین مردم دنیا هستند .

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – اقتصاد کشور استرالیا، اقتصادی توسعه یافته و متکی بر بازرگانی و کشاورزی است . این کشور معادن فراوانی دارد و از لحاظ منابع طبیعی، کشوری بسیار غنی است. این کشور از بزرگ ترین تولیدکنندگان طلا در جهان به حساب می آید. کشور استرالیا در زمینه کشاورزی بسیار پیشرفته است و یکی از بزرگ ترین صادر کنند گان محصولات کشاورزی در دنیا به شمار می رود . شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن وکره جنوبی درآسیا ونیوزیلند و ایالات متحده آمر یکا هستند. استرالیا مرتبا در میان قوی ترین اقتصادهای پیشر فته سازمان توسعه و همکاری اقتصادی رتبه بندی می شود .کشور استرالیا چهارمین اقتصاد بزرگ در منطقه آسیا دوازدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست و تقر یبا در ارزیابی هر مزیتی رتبه بالایی دارد، از سلامت تا ثروت از سهولت انجام کسب وکار تا پیشرفت های آموزشی استرالیا کشوری موفق و مرفه است.
و در گزارش سال ۲۰۱۴ برنامه های توسعه انسانی سازمان ملل در رتبه دوم قرار گرفت. استرالیا در جهان به عنوان یکی از گوناگون ترین و پذیراترین کشورها شناخته می شود. استرالیا سرزمین فر صت های نامحدود در کشوری با پتانسیل های بی پایان است کشوری که درهایش به روی تجارت باز است . نرخ بیکاری پایین ، نرخ تورم کم و نیروی کار متخصص و ارتباط قوی با سریع ترین منطقه در حال رشد جهان هند و اقیانوس آرام ، اقتصاد کشور استرالیا را برای کامیابی بیشتر در آینده آماده می سازد . اقتصاد استرالیا که دارای منابع غنی است در ۲۵ سال گذشته بر اساس رونق چشم گیر بازار کالای اساسی که ناشی از تقاضای قدرتمند از سوی چین بوده پیشرفت کرده است. اما چین که یکی از دلایل رشد اقتصادی استرالیا بوده هم اکنون با کندی اقتصاد مواجه شده است.

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – بانک مرکزی استرالیا با کاهش نرخ بهره به کمترین مقدار، نقش خود را ایفا کرده و نرخ بهره را به پایین ترین حد رسانده است افت ارزش دلار استرالیا به رقابتی تر شدن صادرات و جذب توریست های خارجی کمک کرده است . همچنین در سه ماهه اخیر دولت با افزایش شدید سرمایه گذاری عمومی به رشد اقتصادی کمک کرده است کشور استرالیا همواره از مهاجرت متخصصان وکارآفرینانی که سراسر جهان به این کشور مها جرت کرده و در این کشور زندگی می کنند، بهره برده است خدماتی ما نند گردشگری ، امور مالی، فناوری و آموزش و پرورش نیز مولفه های کلیدی در پیشرفت اقتصادی استرالیا هستند. صنعت گردشگری در این سالها حرف های زیادی برای گفتن دارد به همین دلیل بهره بردن از درآمدهای گردشگری یکی از مولفه های پیشر فت در اقتصاد و البته تجارت به شمار می رود.

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – در اواخر قرن بیستم صنعت گردشگری استرالیا توسعه یافت و هم اکنون یکی از پویاترین بخش های اقتصاد استرالیا است . اواخر دهه ۱۹۹۰ بیش از ۵۰۰ هزار نفر در بخش گردشگری استرالیا مشغول به کار بوده اند رشد پر قدرت توریسم محلی بر زیبایی و جذابیت ایالات و قلمروها افزوده است . پیشرفت صنعت گردشگری استرالیا در پیشرفت اقتصادی این کشور تاثیر بسزایی داشته است علاقه در حیطه کشاورزی و صنعت و معدن، محیطی برای کاهش دلار استرالیایی ها فراهم کرده است. که باعث شده محصولات کشور استرالیا در خارج از این کشور ارزان تر باشد اما استرالیا نمی تواند تنها بر بخش معدن و صادرات مواد معدنی تکیه کند. از طرف اقتصاد چین در حال حاضر با کمترین سرعت در ۲۵ سال گذشته در حال رشد است و قیمت کالاها در چند سال گذشته از اوج خود تنزل پیدا کرده است . با وجود اینکه سرما یه گذاری در بخش معدن استرالیا سقوط کرده است. و سرمایه گذاری در معادن در این کشور با مشکل مواجه شده است ولی به گفته اقتصاددانان بخش ساخت و ساز مسکن و هزینه های مصرف کننده توانست مشکل در حوزه معادن را جبران کند .

تحقیق در مورد مدیریت دولتی – بانک مرکزی استرالیا با کاهش نرخ بهره به کمترین مقدار نقش خود را ایفا کرده و نرخ بهره را به پایین ترین حد رسانده است. افت ارزش دلار استرالیا به رقابتی تر شدن صادرات و جذب توریست های خارجی کمک کرده است. همچنین در سه ماهه اخیر دولت با افزایش شدید سرمایه گذاری عمومی به رشد اقتصادی کمک کرده است .

همچنین ببینید: تحقیق در مورد مدیریت روستایی در ایران

امتیاز مطلب
  • کیفیت مطلب
  • خوانایی مطلب
  • اهمیت مطلب
4
Sending
User Review
4.4 (5 votes)
Bookmark the permalink.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *